hye , i'm iera , nineteen , lenggong perak , fully taken by Mr. Akmal. hop until death , please respect my blog and i'll respect yours back , thanks for visiting , very appreciate :)

Wednesday 16 May 2012

pilihan

bila tiba masa kita kena memilih dan membuat keputusan dalam hidup kita , saat itu pelbagai perasaan bermaen di fikiran , yang mana baek , yang mana buruk . kita taktahu adekah yang baek itu akan selamanya baek , dan yang buruk itu adekah akan selamanya buruk ?? tidak , ade kalanya yang baek bole bertukar menjady bruk , dan yang buruk bole menjady yang baek . yang kita perlu buad hanyalah berdoa agar diberikan petunjuk . tapy bagaimana pulak jika kedua dua nya adalah baek ? mana satu kita perlu pilih ? amat sukar untuk membuat keputusan waktu itu . sangad sukar . jika kedua dua nya buruk , mungkin kita perlu mencari ikhtiar laen . ikhtiar untuk mengelak daripada tersalah pilih . hidup penuh dengan penipuan . kadang kadang , yang kita sangka baek itu adalah akan jady pengkhianat besa dalam hidup kita . dan yang kita sangke buruk itu akan berubah menjady pemberi semangad dalam hidup kita . kadang kadang kita tertipu dengan benda yang elok , tapy tanpa kita sedar , kita tetap akan bersedih kehilangan dye walaopon kita tahu yang dye tidak lah seelok mana . dan kita juga takpenah sedar bende yang buruk itu tidaklah seburuk yang disangke , mungkin bende itu yang akan kita carik suatu hary nty .

okeyh , cukup la aku merepek meraban malam nih . aku dah mengantuk sangad dah . goodnyte semua , buad lah keputusan terbaek dalam hidup kau . jadikan kenangan yang lepas sebagai pengajaran dalam hidup kita dan kesabaran sebagai kekuatan jiwa kita . kbaii :)

No comments:

Post a Comment

Sayang kamu semua